اخبار و رویدادهای فنی و هنری در حوزه عکاسی

دوربین عکاسی جدید لایکا با قلبی دیجیتال و روحی آنالوگ
Leica M10-D

دوربین عکاسی دیجیتال Leica M10-D در نگاه اول شبیه به دوربین های آنالوگ است که در آنها از فیلم نگاتیو استفاده می شد.
تاریخ نگارش: 1397/08/02
دوربین عکاسی جدید لایکا  با قلبی دیجیتال و روحی آنالوگ<br>Leica M10-D

در قسمت پشتی این دوربین مونیتور LCD تعبیه نشده است.اگر شما بخواهید عکس هایی را که با آن گرفته اید مشاهده کنید، می توانید از طریق Wi-Fi به گوشی تلفن همراه خود متصل شوید و بر روی آن عکس ها را مشاهده نمایید. لایکا دلیل این کار را چنین اعلام کرده است که با نبود مونیتور بر روی این دوربین، عکاس به جای توجه به دوربین، بر روی لحظه عکاسی تمرکز می کند. (Focus on the moment) با این کار، عکاس امکان Chimping نیز نخواهد داشت!

شرکت لایکا این دوربین را شبیه به دوربین های آنالوگ طراحی کرده است بطوریکه حتی یک اهرم قلابی شبیه به اهرم کشنده فیلم در دوربین های آنالوگ بر روی آن طراحی شده است که البته به عنوان محل قرارگیری انگشت شست در نظر گرفته شده است. همچنین دکمه ها و پیچ های تنظیم آن شبیه به دوربین های آنالوگ طراحی شده است و تنظیمات دوربین به صورت مکانیکال صورت می پذیرد و یک کلید نیز برای روشن شدن wi-Fi بر روی دوربین تعبیه شده است. همچنین شبیه به دوربین های آنالوگ، بر روی آن سیستم فاصله سنج (Rangefinder) نصب می باشد.
این دوربین جانشین معنوی دوربین آنالوگ قدیمی لایکا M-D است و دارای تکنولوژی دوربین دیجیتال لایکا M10-P می باشد.
این دوربین دارای حسگر تمام کادر (فول فریم) 24MP و پردازنده Maestro II است. این دوربین قابلیت ثبت فایل ها را در فورمت های JPEG و DNG دارا می باشد. همچنین علاوه بر استفاده از کارت های حافظه SD ، دارای یک حافظه داخلی به اندازه 2GB نیز می باشد.
نرم افزار تلفن همراه آن (FOTOS app) برای هر دو سیستم عامل iOS و Android قابل دسترسی می باشد. در این دوربین بجز تنظیمات نوردهی اصلی (ISO و روزنه دیافراگم و سرعت شاتر) تقریبا سایر تنظیمات دیگر دوربین از طریق این نرم افزار انجام می گردد. همچنین نمایش زنده (Live view) بر روی گوشی تلفن همراه و انتقال فایل های دوربین نیز از طریق آن می باشد.
این دوربین دربازار با قیمتی حدود 8000 دلار ارائه شده است.

منابع:   C net و DP Review

۲ آبان ۱۳۹۷
کد خبر : ۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@