اطلس زیبایی: زیبایی هیچ مرزی ندارد <br>The Atlas of Beauty
اطلس زیبایی: زیبایی هیچ مرزی ندارد
The Atlas of Beauty

اطلس زیبایی: زیبایی هیچ مرزی ندارد
The Atlas of Beauty

 
خانم میهائلا نوروک به سراسر جهان سفر می کند تا پرتره و داستان زنان را ثبت کند. وی می خواهد به همگان نشان دهد که زیبایی هیچ مرزی ندارد.

خانم میهائلا نوروک (Mihaela Noroc) عکاسی رومانیایی است که پروژه عکاسی خود را به نام "اطلس زیبایی" (The Atlas of Beauty) از سال 2013 آغاز کرده ودر حدود 4 سال است که آن را ادامه می دهد.
او تا کنون هزاران کیلومتر راه را برای انجام آن در سراسر جهان پیموده تا پرتره و داستان زنان را ثبت کند. وی قصد خود از این کار را چنین عنوان کرده است که می خواهد به همگان نشان دهد که زیبایی هیچ مرزی ندارد.

دیدگاه 5 11

خانم میهائلا نوروک عکاسی رومانیایی

وی تصاویر خود از سوژه ها را در حالی می گیرد که مستقیما به چشم آنها خیره شده است و همین حس را نیز به بینندگان تصویرش منتقل می کند.
زنان عکس ها و پرتره های نوروک یا بدون آرایش و با چهره طبیعی خود تصویر شده اند یا حداقل آرایش را دارند. وی ترجیح می دهد که زیبایی طبیعی این زنان را به نمایش بگذارد.

دیدگاه 5 12

تبت- این زن در عین خستگی، خوشحال است. وی از زیارت صومعه Labrang که یکی از مهمترین زیارتگاه های بودائیان است باز گشته است.

در خیلی از تصاویر او مقداری از محیط زندگی افراد نیز در پس‌زمینه دیده می شود تا در نشان دادن موقعیت آنها تاکید بیشتری گردد.
او صرف نظر از موقعیت جغرافیایی، فرهنگ، زبان و شرایط این زنان، تلاش می کند دریچه ای به زندگی آنان بگشاید و آن را به نمایش گذارد.
برخی از این زنان نسبت به شرایط خود ماتم زده اند، مثل زنان آواره سوری، بعضی دیگر شادند و بعضی دیگر با شرایطشان در مبارزه اند.

دیدگاه 5 13

هندوستان- زنی که در شهر جیپور برای خرید راهی شده است.

نوروک تالاش کرده است تا بدون هیچ گونه بیانیه یا موضع گیری سیاسی به کارش بپردازد، اگر چه در کتابش بطور ظریف غرور و افتخار زنانه را به تصویر کشیده است.
عکس های نوروک به مخاطبانش اجازه می دهد که با سوژه هایش ارتباط برقرار کنند و بتوانند خود را در موقعیت آنها تصور کنند. خصوصا اینکه توضیحات عکاس بر روی هر عکس به این کار کمک می کند.
نوروک در هنگام عکاسی با سوژه هایش صحبت می کند و داستان آنها را می شنود.

دیدگاه 5 14

ایران- دختری اهل شیراز، شهری قدیمی در کشور ایران که در پوشش چادر دیده می شود.

تصاویر نوروک به نوعی از طریق چهره این زنان، دریچه ای به کشورها و فرهنگ های آنان می گشاید. آثار نوروک با قاب هایی که از زنان در کشورهای مختلف نمایش می دهد، روایتی از ارتباط او با جهان است. پروژه او می تواند حیاتی بی پایان داشته باشد.
میهائلا نوروک با عکس هایش نشان می دهد که صرف نظر از پول، سن، نژاد یا موقعیت اجتماعی، زیبایی در همه جا وجود دارد. وی می گوید: "برای من زیبایی تنوع دارد و این موضوع می تواند به ما تحمل کردن را بیاموزد، اگر چه ما خیلی متفاوت هستیم ولی همه ما بخشی از یک خانواده ایم."

دیدگاه 5 15

فرانسه- او در دانشگاه در حال تحصیل است و همزمان در سه رستوران کار می کند و گاهی نیز به پرستاری از بچه ها اشتغال دارد. او ریشه ای افریقایی اروپایی دارد و می خواهد روزی یک گالری هنری داشته باشد تا فرهنگ های مختلف را گرد هم جمع کند.

وی همچنین در جایی گفته است: "مردان نیز زیبا هستند ولی من تصمیم گرفتم از زنان عکس بگیرم چون من نیز یک زن هستم و کشمکش ها و رویاهای آنان را بهتر درک می کنم و در عین حال هر عکسی که می گیرم راهی است تا خودم را بهتر بشناسم."
میهائلا نوروک برای تهیه مجموعه عکس خود به بیش از 60 کشور مسافرت نموده است.
وی در سال 2017 کتابی با همان عنوان پروژه اش (The Atlas Of Beauty) با 500 عکس انتخاب شده به چاپ رساند.

دیدگاه 5 16

کتاب "اطلس زیبایی" اثر خانم میهائلا نوروک

نوروک همچنین در اینستاگرام صفحه ای تحت عنوان @the.atlas.of.beauty ایجاد کرده است که تعداد زیادی از عکس های پروژه خود را به همراه متون کوتاهی در باره هر یک از آنها به نمایش گذاشته است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 تاریخ نگارش/آخرین ویرایش: 1399/3/11
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراجع: وب سایت های Forbes و Insider
در اینجا تعدادی از تصاویر این مجموعه را ملاحظه می فرمایید:

دیدگاه 5 6

دیدگاه 5 5

دیدگاه 5 4

دیدگاه 5 3

دیدگاه 5 2

دیدگاه 5 1

دیدگاه 5 10

دیدگاه 5 9

دیدگاه 5 8

دیدگاه 5 7

نظرات کاربران

بیژن
۱۳۹۹/۱۲/۱۱

این کتاب رو از کجا بگیرم؟؟؟


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@