رویاهای کودکان <br>The dreams of children
رویاهای کودکان
The dreams of children

رویاهای کودکان
The dreams of children

 
کریس دو بوده (Chris de Bode) در این مجموعه سعی کرده است تا یک رویای کودکانه را در قالب یک عکس ثبت کند. رویایی که می تواند نشانگر هویت، خلاقیت و آرزوهای شخصی آنان باشد.

کریس دو بوده (Chris de Bode) عکاس مستند و پرتره اهل هلند، اولین بار از کودکان اتیوپیایی عکاسی کرد. عکس های او توسط سازمان نجات کودکان هلند مورد توجه قرار گرفت. در سال 2011 به هند سفر کرد و به بخش های زاغه نشین رفت. بعد از آن پروژه اش را در مناطق دیگر نیز ادامه داد. وی پروژه اش را بیش از 8 سال است که دنبال می کند.

دیدگاه 35 1

آنتونیو، 11 ساله – موزامبیک
پدرم یک برنج کار است. خیلی کار می کند ولی درآمد کمی دارد. من می خواهم یک کشاورز متفاوت باشم. در مدرسه آموختم که شیر، غذای سالمی است. من می خواهم یک مزرعه با تعداد زیادی گاو داشته باشم. آن وقت لازم نیست مردم برای خرید شیر مبلغ زیادی بپردازند.

مجموعه عکس های "کریس دو بوده" تحت عنوان رویاهای کودکان (The dreams of children) منتشر شده است. وی در این مجموعه سعی کرده است تا یک رویای کودکانه را در یک عکس ثبت کند. "یک کودک، یک رویا ، یک عکس".
وی او از هیچکدام از کودکانی که از آنها عکس گرفته است، هرگز نپرسید که رویای شما چیست. اما همه آنها در درونشان رویایی داشتند که منتظر بودند شنیده شود.

دیدگاه 35 2

السا، 7 ساله – موزامبیک
من آرزو می کنم پرنده ای قرمز باشم. در آسمان بلند پرواز می کنم و به همه جا می روم. پیش مادربزرگم و عمه ام و پیش خواهرم. برای دیدن آنها لازم است ساعت ها پیاده بروم. پرنده ها سریع تر از پاهای من حرکت می کنند. دیواری آبی در کنار خانه ماست که هر روز بارها از کنارش عبور می کنم. از امروز به بعد به رویایم و به این عکس فکر می کنم. جالب است که کسی در مرکز توجه باشد.

برخی کودکان دقیقا می دانستند که رویای آنها چیست و برخی دیگر را لازم بود که برای ابراز رویایشان تشویق کرد، ولی همه آنها انگیزه های شخصی قوی برای داشتن رویا از خود نشان دادند.
رویای همه بچه ها موارد مشترکی داشتند. از جمله اینکه رویاها همیشه درباره مقولاتی همچون غم و اندوه، فقدان یا آرزوهایشان بود. رویاهایی که در آن راه حلی برای برطرف کردن آنها ارائه می شد و یا راهی برای گریز از آنها.

دیدگاه 35 3

اورجینا، 13 ساله – هلند
رویای من زندگی در خانه ای است با یک پدر و یک مادر که آرامش دارد. چیزی که من وقتی مجبور شدم از والدینم جدا شوم، هرگز تجربه نکرده ام. من یاد گرفته ام که یک خانه بسیار شکننده است.

کریس دو بوده اظهار داشته است که هیچ کدام از عکس ها را بازسازی نکرده است. او به درب منازل آنها می رفت، در می زد و با باز شدن در، ارتباط آغاز می شد و به دنبال آن از سوژه هایش عکس می گرفت.
وی در مورد پروژه اش می گوید: هر بار، یک کودک، یک رویا ، یک عکس.
یک رویا می تواند نشانگر هویت، خلاقیت و آرزوهای شخصی یک نفر باشد.
هدف من این است که مردم را نسبت به دنیای اطرافشان حساس تر کنم. امیدوارم داستان رویای این بچه ها بتواند این کار را انجام دهد.
نشانی صفحه اینستاگرام عکاس:
@chrisdebode
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 تاریخ نگارش/آخرین ویرایش: 1399/3/16
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراجع: وب سایت عکاس و The Guardian

در اینجا تعدادی از تصاویر این مجموعه را ملاحظه می فرمایید:

دیدگاه 35 13

دیدگاه 35 12

دیدگاه 35 11

دیدگاه 35 10

دیدگاه 35 9

دیدگاه 35 8

دیدگاه 35 7

دیدگاه 35 6

دیدگاه 35 5

دیدگاه 35 4

نظرات کاربران

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@