ماهیگیران یـخ <br>Ice Fishers
ماهیگیران یـخ
Ice Fishers

ماهیگیران یـخ
Ice Fishers

 
عکس های آلکسی کندریتیف : نگاهی مفهومی به رفتار شهروندان قزاقستان در پیروی از اجداد عشایر خود

علی رغم پایتخت مدرن قزاقستان، بسیاری از شهروندان این کشور دنباله رو اجداد عشایر خود هستند.
ماهیگیران قزاق برای نسل های متمادی در امتداد رودخانه یخ زده ایشیم (Ishim) به دنبال گرفتن ماهی هایی بودند که در زیر یخ رودخانه قرار داشتند. این رودخانه از میان شهر آستانه (یا نورسلطان)، پایتخت کشور قزاقستان می گذرد.
شهر آستانه در دهه 1990 با درآمد ناشی از استخراج نفت دوباره از اول ساخته شد با این هدف که به عنوان مظهر مدرنیته پس از فروپاشی شوروی، نشانه ای اختصاصی برای هویت کشور گردد.

داستان 7 12

خیلی از این ماهیگیران در مقابله با یخ و در دمایی که اغلب به -40 درجه سانتیگراد می رسد قرار می گیرند. پس از اولان باتر پایتخت مغلستان، نواحی شمال مرکزی قزاقستان از لحاظ سردترین مکان پرجمعیت جهان در مقام دوم است.
ماهیگیران در هنگام گرفتن ماهی، برای مقابله با سرمای بسیار شدید ، با کیسه های برنج یا قطعات پلاستیکی دور ریخته شده که برای بسته بندی کالاهای غربی، روسی یا چینی بکار رفته اند و در خارج از مغازه ها به راحتی یافت می شوند خود را می پوشانند.

داستان 7 13

آلکسی کندریتیف (Aleksey Kondratyev) عکاس جوان امریکایی که اصالتا قرقیزستانی است و والدین وی به امریکا مهاجرت کرده اند، با نگاهی مفهومی به رفتار معمول شهروندان قزاقستان در پیروی از اجداد عشایر خود، اقدام به عکاسی از این ماهیگیران نموده است.
وی در این خصوص می گوید: من به اشکال زیبایی که از پوشش ویژه ماهیگیران ایجاد شده بود و آنها را به صورت مجسمه هایی تجسم می بخشید علاقه مند بودم. من بر روی مواد مورد استفاده و سطوح آنها به عنوان نشانه هایی از اثرات کلی ناشی از نیاز اقتصادی که بدون آمادگی قبلی شکل گرفته بود، تمرکز کردم.

داستان 7 14

قزاقستان قبلا یک کشور عشایری بود و علی رغم حرکت آن به سمت مدرنیته، پیروی از همان روش های زندگی سنتی هنوز ادامه دارد. این ماهیگیران یخ به شکلی هوشمندانه با محیط اطراف خود خو گرفته اند همانطور که پیشینیان آنها چنین بودند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاریخ نگارش/آخرین ویرایش: 1399/11/14
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراجع: وب سایت های Lens Culture و The Calvert Journal

در اینجا تعدادی از عکس های مجموعه ماهیگیران یخ را ملاحظه می فرمایید.

داستان 7 11

داستان 7 10

داستان 7 9

داستان 7 8

داستان 7 7

داستان 7 6

داستان 7 5

داستان 7 4

داستان 7 3

داستان 7 2

داستان 7 1

نظرات کاربران

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@