پل شیطان از نگاه عکاسان مختلف <br>Devil's Bridge
پل شیطان از نگاه عکاسان مختلف
Devil's Bridge

پل شیطان از نگاه عکاسان مختلف
Devil's Bridge

 
پل شیطان در استان ساکسونی کشور آلمان واقع شده است و ساخت آن به قرن 19 میلادی بر می گردد.

پل شیطان(Devil's Bridge) یا Rakotz Bridge در پارک Kromlau در استان ساکسونی کشور آلمان واقع شده است و ساخت آن به قرن 19 میلادی بر می گردد. این پل که به آلمانی به نام Rakotzbrücke خوانده می شود، طوری ساخته شده است که وقتی تصویر آن در آب منعکس می گردد، مجموع پل و تصویر بازتاب شده در آب، نمایی دایره ای ایجاد می کنند.

دیدگاه یک 11

در اروپا پل های زیادی هست که به عنوان پل شیطان نامیده می شوند. مثلا در فرانسه 49 پل شیطان وجود دارد. هر کدام از این پل ها معمولا داستان های مختص به خود دارند که به نوعی به شیطان مرتبط می باشد.

در گذشته عموما به پل های عجیب و غریب که خطرناک بودند عنوان شیطان اتلاق می کردند و آنها را کار دست انسان (یا حداقل ذهن انسان) نمی دانستند.
پل Rakotzbrücke بر خلاف سایر پل های شیطانی که عموما در قرن های 11 تا 17 ساخته شده اند، در قرن 19 و به سفارش یک شوالیه دوستدار طبیعت ساخته شده است.

دیدگاه یک 12

چندین داستان برای این پل وجود دارد. مثلا اینکه، معماری که این پل را طراحی کرده است با شیطان قراردادی می بندد که بتواند پلی منحصر به فرد بسازد. در عوض پس از ساخته شدن، شیطان روح اولین کسی را که از روی آن عبور می کند را تسخیر کند. در ادامه داستان بعضی می گویند که معمار پل، خودش اولین نفری بود که روی پل رفت و عده ای عقیده دارند که او ابتدا یک سگ را از روی پل گذاراند.
داستان دیگری وجود دارد که طبق آن اگر درون یک قایق در شبی که ماه کامل است، زیر پل بروید به قدرتی جادویی دست خواهید یافت!
عده ای نیز عقیده دارند که اگر از میان پل به آن سو بنگرید، چهره شیطان را می بینید و بعضی نیز گفته اند که این پل، دروازه ارتباطی با دنیای دیگر است.
امروزه برای جلوگیری از صدمه و تخریب پل، مسیر آن برای عبور مردم باز نمی باشد. اما آنچه مسلم است زیبایی این پل در فصول مختلف سال و از زوایای مختلف باعث شده است که این پل در طی سالهای متمادی سوژه عکاسان بسیاری بوده باشد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاریخ نگارش/آخرین ویرایش: 1397/12/28
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراجع: DPReview و History Daily

در اینجا چند نمونه از تصاویری که توسط عکاسان مختلف از این پل ثبت شده است را ملاحظه می فرمایید.

دیدگاه یک 2

دیدگاه یک 1

دیدگاه یک 10

دیدگاه یک 9

دیدگاه یک 8

دیدگاه یک 7

دیدگاه یک 6

دیدگاه یک 5

دیدگاه یک 4

دیدگاه یک 3

نظرات کاربران

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@