ایولین هوفر <br>Evelyn Hofer
ایولین هوفر
Evelyn Hofer

ایولین هوفر
Evelyn Hofer

 
ایولین هوفر عکاس هنرمندی است که به عنوان مشهورترین عکاس ناشناخته در امریکا شهرت دارد.

ایولین هوفر 14

خانم ایولین هوفر (Evelyn Hofer) در سال 1922 میلادی در ماربورگ آلمان متولد شد. خانواده وی در سال 1933 برای فرار از دست نازی ها به ژنو و پس از مدتی به مادرید مهاجرت نمودند.
او به موسیقی و پیانو علاقه مند بود و سعی کرد به هنرستان موسیقی پاریس وارد شود ولی موفق نشد. سپس به عکاسی روی آورد و ابتدا در زوریخ و بازل به کارآموزی پرداخت و با عکاسان متعددی همچون هانس فینسلر (Hans Finsler) از پیشگامان جنبش عینیت نوین، بطور خصوصی به یادگیری فنون تئوری و فنی عکاسی پرداخت.

ایولین هوفر 1

ایولین هوفر، مشهورترین عکاس ناشناخته در امریکا !

پس از به قدرت رسیدن فرانکو در اسپانیا، خانواده ایولین هوفر در سال 1942 مجددا به مکزیک نقل مکان کردند.
او در سال 1946 به نیویورک رفت و بطور جدی کارش را به عنوان یک عکاس آغاز نمود. وی پس از مدت کوتاهی مورد توجه مدیر هنری Harper’s Bazaar قرار گرفت و به عنوان عکاس تحریریه استخدام شد و این عاملی گردید تا او به همکاری با بسیاری از نشریات معتبر همچون ووگ (Vogue) و نیویورک تایمز بپردازد.
همچنین وی با تعدادی از نویسندگان مشهور همچون مری مکارتی (Mary Mcarthy)، ویکتور پریچت (V.S Prichett) و جیمز موریس (James Morris) همکاری کرد و تصاویری برای کتاب های آنها تهیه نمود. تصاویر وی بسیار خیره کننده بودند و در عین حال هماهنگ با موضوعاتی که برای آنها تهیه شده بود. عکس هایی که ویژه ایولین هوفر بود و خصوصیات کارهای او را به خوبی نشان می داد.

ایولین هوفر 2

هوفر عموما از دوربین قطع بزرگ ویوکمرا که بر روی سه پایه قرار داشت استفاده می کرد. عکس های پرتره و منظره وی خوش ساخت و تاثیر گذار است. با مطالعه آثار او حساسیت و ظرافت بصری کاملا مشهود است و به نوعی کارهای هم وطن وی آگوست ساندر (August Sander) را به یاد می آورد.
در آثار ایولین هوفر تعادلی بین واقع گرایی مستند و نگاه ذهنی عکاس به چشم می خورد.
سبک او بر ترکیب بندی های صریح و واضح متمرکز بود. پرتره های او سرشار از احساس هستند و حس گم شدگی، غمگینی و سرگشتگی را به نمایش می گذارند. پرتره های تاثیرگذار او در بخش های مختلف جامعه ثبت شده اند، از قبرستان های دوبلین تا تصاویر شهروندهای افریقایی-امریکایی در کلیساهای هارلم در آنها دیده می شود. او در رویارویی با سوژه هایش و آشنایی با محیط اطراف آنها به عکاسی می پرداخت و سعی می کرد کرامت انسانی را به نمایش گذارد آنگونه که خود او با عنوان "ارزش باطنی و احترام درونی" از آن یاد می کرد.
هوفر در دهه 1960 به استفاده از فیلم رنگی و فرایند چاپ آن روی آورد که در آن موقع کمی پیچیده و زمان بر به حساب می آمد.

ایولین هوفر 3

آثار وی در زمینه طبیعت بی جان و منظره نیز کارهای قابل توجهی هستند. در دهه 1970 کارهای طبیعت بی جان او نشان دهنده درک استادانه وی از فرم، رنگ و نور می باشد. این آثار همانند نقاشی بزرگان قرن هفدهم به نظر می آیند و نشانگر علاقه وی به نقاشی و هنرهای تصویری است که در طول زندگی، آن را حفظ کرده بود. او همیشه نقاشانی را که از نزدیک با آنها آشنا بود، الهام بخش خود معرفی می نمود و اظهار می کرد که آنها چگونه دیدن را به وی آموخته اند.
ایولین هوفر در اواخر عمرش در مکزیکوسیتی، همچنان به عکاسی به صورت تک رنگ و رنگی ادامه می داد. او در سال 2009 در سن 87 سالگی در مکزیکوسیتی درگذشت.
ایولین هوفر از عکاسان زن امریکایی بود که گر چه در دوران زندگی اش شهرت چندانی کسب نکرد ولی نام او به عنوان چهره ای مطرح و گاهی معمایی در تاریخ عکاسی بر جای ماند بطوریکه برخی او را "مشهورترین عکاس ناشناخته در امریکا" نامیدند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گردآوری و تنظیم : امیر دولتیاری
 تاریخ نگارش/آخرین ویرایش: 1398/11/23
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراجع:

1_Josh Bright (2020). Prifile: Evelyn Hofer. Retrieve from https://independent-photo.com on Feb 11.
2_Miss Rosen (2019). Moments of Splendor and Repose in Evelyn Hofer’s New York. Retrieve from www.featureshoot.com on Jan 15.
3_William Grimes (2009). Evelyn Hofer, Subtle Photographer of People and Places, Dies at 87. Retrieve from www.nytimes.com on Nov 10.
4_Editors (2020). Evelyn Hofer. Retrieve from www.artsy.net on Feb 12.
5_Editors (2020). Evelyn Hofer. Retrieve from www.artnet.com on Feb 10.
6_Editors (2020). Evelyn Hofer. Retrieve from www.danzigergallery.com on Feb 11.

تعدادی از آثار ایولین هوفر را در زیر ملاحظه می فرمایید:

ایولین هوفر 13

ایولین هوفر 12

ایولین هوفر 11

ایولین هوفر 10

ایولین هوفر 9

ایولین هوفر 8

ایولین هوفر 7

ایولین هوفر 6

ایولین هوفر 5

ایولین هوفر 4

نظرات کاربران

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@