جیم برندبرگ <br>Jim Brandenburg
جیم برندبرگ
Jim Brandenburg

جیم برندبرگ
Jim Brandenburg

 
جیم برندبرگ یکی از عکاسان به نام در حوزه عکاسی طبیعت و حیات وحش است که بسیاری از عکاسان طبیعت تحت تاثیر وی و آثارش قرار داشته اند.

جیم برندبرگ  15

جیم برندبرگ (Jim Brandenburg) در سال 1945 میلادی در شهر لوورن در ایالت مینه سوتا در ایالات متحده به دنیا آمد. وی پس از پایان تحصیلات متوسطه، ابتدا در دانشکده Worthington Community College و سپس در دانشگاه Minnesota Duluth به تحصیل پرداخت و در رشته تاریخ هنر فارغ التحصیل شد.
وی مدتی در یک ایستگاه تلویزیونی محلی مشغول به کار شد و پس از فارغ التحصیلی به مینه سوتا بازگشت و در نشریه Worthington Daily Globe به عنوان روزنامه نگار شروع به کار کرد. پس از گذشت چند ماه به عنوان عکاس آزاد در انجمن نشنال جئوگرافیک به فعالیت پرداخت و در سال 1978 بطور رسمی به عنوان عکاس با مجله نشنال جئوگرافیک شروع به کار کرد.

جیم برندبرگ  9

جیم برندبرگ چندین پروژه عکاسی را در این موسسه به انجام رسانید که تعدادی از آنها به صورت کتاب منتشر شدند. بعضی از عناوین کتاب های او شامل "سفر به چین"، "قلب یک ملت"، "کشف بریتانیا و ایرلند" ، "در جستجوی تابستان" ، "برادر گرگ" و "گرگ سفید" می باشد. وی در طی سالهای مختلف کتاب های دیگری نیز منتشر نموده است.
آثار جیم برندبرگ در نشریات مختلفی همچون لایف (Life) ، تایم، نیویورک تایمز، نیوزویک، The Smithsonian و GEO و نیز در بسیاری از مطبوعات جهان منتشر شده است. همچنین وی مجموعه ای از تمبرهای حیات وحش را به سفارش سرویس پست ایالات متحده تهیه نمود که در سال 1981 منتشر گردید.

جیم برندبرگ  10

آثار براندبرگ در اکثر شبکه های تلویزیونی و رادیویی مهم همچون CBS ، ABC ، Dateline NBC و کانال نشنال جئوگرافیک به نمایش عمومی درآمده است.
در سال 1980 براندبرگ به جزیره الس مر (Ellesmere) در نواحی شمال کانادا سفر کرد و گزارشی از گرگ هایی که تا آن موقع ترسی از انسان ها نداشتند، تهیه نمود. وی کتابی از پروژه عکاسی اش تحت عنوان گرگ سفید چاپ کرد و بعدها بر اساس آن به تهیه کنندگی و کارگردانی فیلمی مستند در موسسه نشنال جئوگرافیک به همین نام پرداخت که تا کنون در بیش از 120 کشور جهان به نمایش درآمده است.
جیم برندبرگ بیش از سه دهه در نشنال جئوگرافیک حضور داشته است و به نقاط مختلفی از جهان سفر کرده است. وی در دوران عکاسی آنالوگ، در برخی پروژه ها گاهی تا صد حلقه فیلم نگاتیو را پر می کرد و فقط تعدادی از آنها برای چاپ می فرستاد.

جیم برندبرگ  11

جیم برندبرگ در طول مدت فعالیت خود به افتخارات معتبر ملی و بین المللی متعددی نائل شده است و آثار وی در جشنواره ها و مسابقات متعددی برگزیده شده اند.
از جمله در سال 1983 به عنوان عکاس سال توسط دانشکده روزنامه نگاری دانشگاه میسوری برگزیده شد. وی تا کنون دو بار توسط انجمن ملی عکاسان مطبوعات (NPPA) به عنوان عکاس سال مجله برگزیده شده است.
در سال 1988 به عنوان عکاس سال در مسابقات سالانه حیات وحش BBC و موزه تاریخ طبیعی لندن انتخاب گردید. همچنین به جایزه یک عمر فعالیت هنری از انجمن عکاسان طبیعت امریکای شمالی دست یافت.
جیم برندبرگ در سال 1991 موفق به اخذ جایزه جهانی دستاورد محیط زیست از سازمان ملل متحد گردید و در سال 2006 دکترای افتخاری Humane Letter را که به فعالان امور فرهنگی، علمی و خدمات عمومی که به مقام والایی رسیده اند اعطا می گردد را از دانشگاه مینه سوتا دریافت نمود.

جیم برندبرگ  12

برندبرگ در فعالیت های بشردوستانه و حفظ محیط زیست فعالیت های زیادی داشته است. در سال 1999 وی به همراه همسرش در مینه سوتا بنیادی را با هدف حفظ و گسترش دشت های مناطق جنوب غربی مینه سوتا تاسیس نمود که همچنان به کار خود ادامه می دهد. همچنین پروژه پناهگاه ملی حیات وحش در راک کانتی از جمله مواردی است که وی در آن مشارکت داشته است.
وی همچنین به عنوان استاد عکاسی در طی سالهای 2002 تا 2008 توسط شرکت های معروف هاسلبلاد، نیکون و کانن برگزیده شد.
جیم برندبرگ از لحاظ تکنیکی سبک خاصی را در بین عکاسان طبیعت ایجاد نموده است و بسیاری از عکاسان طبیعت تحت تاثیر وی و آثارش قرار داشته اند. بسیاری از عکاسان و فعالان در حرفه عکاسی، وی را یکی از اساتید مسلم در حوزه عکاسی طبیعت و حیات وحش می دانند.

جیم برندبرگ  13

تصویر مشهور وی از پرش یک گرگ قطب شمال که به عنوان یکی از 100 عکس مهم در تاریخ کانادا نامگذاری شده است. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گردآوری و تنظیم: امیر دولتیاری
 تاریخ نگارش/آخرین ویرایش: 1399/1/13
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراجع:

1_Rob Sheppard (2020). Jim Brandenburg. Retrieve from www.nationalgeographic.com on Mar 26.
2_Editors (2020). Jim Brandenburg. Retrieve from https://en.wikipedia.org on Mar 25.
3_Editors (2020). Jim Brandenburg. Retrieve from www.photoby.fr on Mar 25.
4_Editors (2010). Brandenburg photos ranked among the best of all time. Retrieve from www.duluthnewstribune.com on Apr 27.
5_Alexus Adams (2015). Jim Brandenburg. Retrieve from http://prezi.com on May 22.
6_Editors (2020). Jim Brandenburg. Retrieve from www.mindenpictures.com on Mar 25.
7_Editors (2020). Jim Brandenburg. Retrieve from http://tarynbarrow.com on Mar 25.

تعدادی از عکس های جیم برندبرگ را در زیر ملاحظه می فرمایید:

جیم برندبرگ 8

جیم برندبرگ 7

جیم برندبرگ 6

جیم برندبرگ 5

جیم برندبرگ 4

جیم برندبرگ 3

جیم برندبرگ 2

جیم برندبرگ 1

نظرات کاربران

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@