واژه ها در میان پنجره <br>Words at the window
واژه ها در میان پنجره
Words at the window

واژه ها در میان پنجره
Words at the window

 
در این مجموعه عکس که در جریان قرنطینه خانگی برای مبارزه با کرونا ویروس تهیه شده است، برخی همسایگان و دست نوشته های الهام بخش آنان از داخل پنجره دیده می شود.

در جریان جداسازی اجتماعی و قرنطینه خانگی به علت شیوع کرونا ویروس در ایالات متحده، استفان لاوکین (Stephen Lovekin) عکاس نیویورکی مجموعه عکسی تهیه کرده است که در آنها تصویر همسایگان و دست نوشته های الهام بخش آنان از داخل پنجره دیده می شود. این نوشته ها شامل پیام های امید بخش ساکنین به سایر افراد است.

دیدگاه 43 10

متن پیام: امید

با توجه به انتشار جهانی بیماری کووید19 و توصیه به ماندن در خانه به عنوان یکی از اثربخش ترین راه های مقابله با شیوع این بیماری، بسیاری از مردم نسبت به هر زمان دیگری احساس انزوا می کنند.
تصاویر استفان لاوکین از میان پنجره خانه های مردمی که انزوای شخصی در منازلشان را انتخاب کرده اند، این موضوع را یادآوری می کند که هیچیک از ما با این مشکلات شدید به تنهایی مواجه نیست. پیام آنها، نشان از امید و مقاومت دارد.

دیدگاه 43 11

متن پیام: خوشبختانه- هنر می ماند!

اینکه مردم چگونه از پشت درهای بسته با اوضاع موجود مقابله می نمایند.
لاوکین در شرایطی عکس هایش را گرفته است که خیابان های نیویورک بطور فزاینده ای از افراد خالی شده اند، چهره اشخاص با وجود ماسک بر صورتشان عادی شده است و رعایت فاصله اجتماعی به صورت یک رفتار عمومی ترویج می شود.
استفان لاوکین عنوان مجموعه عکس هایش را "کلمات در پنجره: جداسازی شخصی و کروناویروس" (Words at the Window: Self Isolation and the Coronavirus) انتخاب کرد.

دیدگاه 43 12

متن پیام: مهربانی را پخش کنید. نه به بیماری- خانه بمانید

وی می گوید: "من احساس کردم که مجبورم این دوران بی سابقه در تاریخ را مستند کنم. برای دیدن آنچه همسایگانم احساس می کنند و برای دیدن پیام آنها که می خواهند آن را با جهان به اشتراک بگذارند، خواه پیامی شخصی، سیاسی یا معنوی باشد."
عکاسی از پنجره، یک انتخاب طبیعی برای لاوکین به عنوان یک هنرمند بوده است. پنجره ها چشم انداز ما از جهان را قاب می نماید و نگاهی اجمالی از داخل خیابان ها به زندگی اندرونی مردم را ممکن می سازد.
یکی از تصاویر، خانم 91 ساله هنرمندی را نشان می دهد که به تنهایی زندگی می کند و هنوز در استودیوی خانگی خودش به کارهای جدید مشغول است. لاوکین در مورد او می گوید: تعهد او به کارش، الهام بخش من بود.
استفان لاوکین در مورد مجموعه اش بیان داشت که: من امیدوارم در این زمانه آشوب و عدم اطمینان، این پروژه عکاسی بتواند به مردم کمک کند تا احساس ارتباط بیشتری با دنیای بیرون داشته باشند حتی اگر واقعا برای مدت نامعلومی از یکدیگر جدا شده باشیم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 تاریخ نگارش/آخرین ویرایش: 1399/1/17
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراجع:
وب سایت های Independent ، Artnet News
در اینجا تعدادی از تصاویر این مجموعه را ملاحظه می فرمایید:

دیدگاه 43 9

دیدگاه 43 8

دیدگاه 43 6

دیدگاه 43 5

دیدگاه 43 4

دیدگاه 43 3

دیدگاه 43 2

دیدگاه 43 1

دیدگاه 43 15

نظرات کاربران

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@