داستان های طبیعی <br>Histoires Naturelles
داستان های طبیعی
Histoires Naturelles

داستان های طبیعی
Histoires Naturelles

 
این مجموعه عکس، ساختاری مفهومی دارد. عکس های سحرآمیزی مملو از نمادگرایی که با جذابیت ویژه ای روایت شده اند.

دیدگاه 45 12

ژولیت بیتس (Juliette Bates) عکاس فرانسوی و خالق مجموعه عکس داستان های طبیعی (Histoires Naturelles) است. تحصیلات وی در زمینه تاریخ هنر بوده است و یکی از زمینه هایی که در کارهایش سالها بر آن تمرکز داشته است، تاریخچه عکاسی و عکس های قدیمی می باشد.
این مجموعه شامل عکس هایی با ساختار مفهومی است. عکس هایی پر از نمادگرایی که با جذابیت ویژه ای روایت می شوند. پرندگان، جمجمه اسکلت، پروانه و نمادهای مختلفی در تصاویر او وجود دارند. بیشتر زمینه موجود در عکس ها، سیاه و سفید است.

دیدگاه 45 13

شخصیت داستان ژولیت بیتس در مجموعه "داستان های طبیعی" ناشناس است. طبیعت، چرخه زندگی، وضعیت آن و شکنندگی آن مورد سوال قرار می گیرند. سوالاتی که به شکل رمزآلودی بی پاسخ می مانند.
وی در مورد مجموعه عکس "داستان های طبیعی" چنین می گوید:
شخصیتی که در عکس ها برگزیده ام، لباسی سیاه پوشیده و ناشناس است، با برش هایی که توسط قاب تصویر بر روی آن انجام گرفته است و به بیننده این امکان را می دهد که به عنوان انسان بر روی آن تمرکز کند و نه یک فرد خاص.

دیدگاه 45 14

ژولیت بیتس:
این مجموعه یک ماجرای داستانی با شروع و پایان است. در طی آن شخصیت داستان از طبیعت، چرخه زندگی، وضعیت آن و شکنندگی آن شگفت زده می شود. او به نوعی یک فرد طبیعت گراست. او حیوانات را جمع آوری می نماید، دستکاری می کند و اهلی می سازد و سعی می کند تا دنیای اطرافش را درک کند و مطلوب سازد. کاری ظاهرا بی نتیجه.

دیدگاه 45 15

ژولیت بیتس:
سردی، مینیمالیسم و شکنندگی، جنبه هایی هستند که من به آنها علاقه نشان داده ام و در زمینه این مجموعه عکس قابل رویت اند بطوریکه ما می توانیم مفهوم پوچی را از آنها استنباط کنیم.
برایم مهم بود که موضوع را با نور سرد و روشن به تصویر بکشم تا از گرمی، تاریکی و پر رنگی که در آثار طبیعت بی جان قرن شانزدهمی دیده می شود، پرهیز کنم.
در عین حال نوعی خام دستی و چیزی کودکانه در این تصاویر وجود دارد، زیرا من به چیزهای بامزه و سرگرم کننده بیشتر از چیزهای دردآور علاقه مندم. من عاشق بازی با تضادها هستم.

دیدگاه 45 16

ژولیت بیتس:
برای تهیه این مجموعه عکس، من مطالعات کتابخانه ای و طرح های اولیه زیادی انجام داده ام. این مرحله از کار را خیلی دوست دارم و برای من اساسی است. شاید به دلیل نوع آموزش های آکادمیکی که داشته ام و همچنین به علت اینکه برای من مهم می باشد که: کوچکترین جزئیات است که سازنده مفاهیم هستند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 تاریخ نگارش/آخرین ویرایش: 1399/2/16
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراجع: وب سایت های Art and Facts، Muybridges Horse ، Fubiz و وب سایت عکاس

در اینجا تعدادی از تصاویر این مجموعه را ملاحظه می فرمایید:

دیدگاه 45 11

دیدگاه 45 10

دیدگاه 45 9

دیدگاه 45 8

دیدگاه 45 7

دیدگاه 45 6

دیدگاه 45 5

دیدگاه 45 4

دیدگاه 45 3

دیدگاه 45 2

دیدگاه 45 1

نظرات کاربران

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@