مارک کوهن <br>Mark Cohen
مارک کوهن
Mark Cohen

مارک کوهن
Mark Cohen

 
مارک کوهن برای عکس های خیابانی که به صورتی جسورانه از نمای نزدیک (Close-up) از افراد می گیرد، شهرت دارد.

مارک کوهن 12

مارک کوهن (Mark Cohen) در سال 1943 در شهر Wilkes-Barre پنسیلوانیای امریکا متولد گردید. او در طی سالهای 1961 تا 1965 در دانشگاه ایالتی پن و کالج ویلکس به تحصیل مشغول شد.
در سال 1966 یک استودیو عکس تجاری افتتاح نمود. بیشترین آثار او که شناخته شده اند عموما در منطقه Wilkes-Barre گرفته شده که محل زندگی خود عکاس می باشد. این منطقه با زمینه تاریخی و صنعتی در ناحیه شمال شرقی پنسیلوانیا واقع شده است. وی بانگاهی خلاقانه، بیشتر به عکاسی خیابانی از طبقه کارگر پنسیلوانیا می پرداخت.

مارک کوهن 13

مارک کوهن عموما با یک دوربین مجهز به یک لنز زاویه باز (واید انگل) و یک فلاش اکسترنال به صورت نمای نزدیک از افراد عکاسی می کند. وی کاملا به سوژه نزدیک می شود و بیشتر بر روی جزئیات کوچک متمرکز است و سعی می کند آنها را در قاب تصویر خود نمایش دهد. وی عمدتا به صورت سیاه و سفید عکاسی می نماید.
مارک کوهن روش عکاسی جسورانه خود را روش مزاحم(Iintrusive) می نامد. سبکی که در آنها تصاویر به نظر طبیعی می رسند و انگار لحظه ای از زندگی فرد را ثبت نموده اند. برش هایی از چهره های نزدیک و زوایایی عجیب و شگفت انگیز که عمدتا با کمک یک نور فلاش به دست می آیند. وی در جایی گفته است: آنها تصاویر آسانی نیستند. اما من حدس می زنم که چرا آنها مال من هستند.

مارک کوهن 14

عکس های مزاحم و در عین حال ظریف او با بی رحمی و به شکلی تهاجمی به مردمی می پردازد که گاه به صورت چهره ها یا اندام هایی بریده شده در قاب تصویر او ظاهر می شوند.
وی برای گرفتن عکس هایش گاهی نیز دچار مشکل شده است. او می گوید: بارها با پلیس روبرو شده ام زیرا اگر شما به حیاط شخصی وارد شوید واز طنابی که بر روی آن نشسته است شروع به عکاسی کنید، آنها با پلیس تماس خواهند گرفت.

مارک کوهن 15

دختر پشت و رو - 1974

علی رغم اینکه مارک کوهن با عکس های سیاه و سفیدش مشهور است، ولی او یکی از پیشگامان جنبش رنگ دهه 1970 امریکا محسوب می شود.
کارهای اولین بار در سال 1969 در یک نمایشگاه گروهی در خانه جرج ایستمن (George Eastman) به نمایش درآمد. وی اولین نمایشگاه انفرادی خود را در سال 1973 در محل موزه هنرهای مدرن نیویورک برگزار نمود.
آثار او به ویژه در دهه 1970 بطور موفقیت آمیزی مطرح شد و دو بار در سالهای 1971 و 1975 موفق به اخذ جایزه بورس موسسه گوگنهایم گردید. همچنین در سال 1975 جایزه ملی موقوفات هنر را دریافت نمود.

مارک کوهن 16

پسری با پیراهن زرد سیگار می کشد- 1976

مارک کوهن برای عکس های خیابانی که از نمای نزدیک (Close-up) می گیرد شهرت دارد. وی تا کنون چندین کتاب عکاسی منتشر نموده است. خیابان گریم (2005)، رنگ واقعی (2007) ، زانوهای تاریک (2013) و مکزیک (2016) از جمله آنهاست.
او در سال 2013 به فیلادلفیا نقل مکان نمود و در حال حاضر در آنجا ساکن است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گردآوری و تنظیم: امیر دولتیاری
 تاریخ نگارش/آخرین ویرایش: 1399/2/30
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراجع:

1_Tora Baker (2019). Mark Cohen's intrusive street photography that takes a very close look at his Pennsylvania hometown. Retrieve from www.creativeboom.com on Jul 25.
2_Editors (2020). Mark Cohen (photographer). Retrieve from https://en.wikipedia.org on May 15.
3_DL Cade (2013). Photographer Mark Cohen and the Birth of Invasive Street Photography. Retrieve from https://petapixel.com on Jun 4.
4_Editors (2014). Mark Cohen. Retrieve from www.danzigergallery.com on May 9.
5_Max Campbell (2016). Mark Cohen's Close-Up Street Photography. Retrieve from www.newyorker.com on May 12.
6_Andrew Sweigart (2015). Under The Influence of Mark Cohen. Retrieve from www.streethunters.net on Sep 3.
7_Michael Ernest Sweet (2018). Ten Questions for Mark Cohen World Exclusive. Retrieve from https://streetphotography.com on Aug 2.

تعدادی از عکس های مارک کوهن را در زیر ملاحظه می فرمایید:

مارک کوهن 11

مارک کوهن 10

مارک کوهن 9

مارک کوهن 8

مارک کوهن 7

مارک کوهن 6

مارک کوهن 5

مارک کوهن 4

مارک کوهن 3

مارک کوهن 2

مارک کوهن 1

نظرات کاربران

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@