اخبار و رویدادهای فنی و هنری در حوزه عکاسی

معرفی لنز Laowa Argus 35mm f/0.95 سریعترین لنز 35 میلیمتری برای دوربین های تمام کادر در جهان

شرکت چینی Venus Optics به تازگی لنز Laowa Argus 35mm f/0.95 را که برای دوربین های تمام کادر طراحی شده است را به بازار ارائه کرده است.
تاریخ نگارش: 1400/6/20
معرفی لنز  Laowa Argus 35mm f/0.95  سریعترین لنز 35 میلیمتری برای دوربین های تمام کادر در جهان

این لنز که توسط شرکت سازنده به عنوان سریعترین لنز 35 میلیمتری ساخته شده برای دوربین های تمام کادر (فول فریم) معرفی شده است، در حال حاضر فقط برای سری دوربین های Sony E ، Nikon Z و Canon RF قابل دستیابی می باشد.
البته قبلا نیز لنزهایی توسط برخی شرکت های سازنده لنز و دوربین با f/0.95 ارائه شده است منتهی با فاصله کانونی 35mm برای اولین بار است که چنین لنزی برای دوربین های تمام کادر معرفی می شود.

خبر 9 2

شرکت Venus Optics که بیشتر در ساخت و تولید لنزهای عکاسی خصوصا لنزهای ماکرو و وایدانگل فعالیت دارد تولیدات خود را در کشور چین و بازاریابی خود را از طریق هنگ کنگ و ایالات متحده انجام می دهد.
این شرکت اعلام کرده است که مهندسان آن موفق شده اند که در ساخت این لنز بین سهولت کارکرد و عملکرد نوری آن تعادل ایجاد کنند بطوریکه در یک زاویه باز 35mm و در عمق میدان خیلی باریک عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.
این لنز دارای جداره تمام فلزی است و در ساختمان آن از 14 عنصر اپتیکی در 9 گروه استفاده شده است که شامل یک لنز کروی، یک عنصر شیشه ای ED و چهار عنصر شیشه ای با ضریب شکست بالا می باشد. همچنین دارای دیافراگم پانزده تیغه و محدوده روزنه دیافراگم بین f/0.95 تا f/16 و حداقل فاصله فوکوس 50cm می باشد. اندازه قطر فیلتر آن 72mm است.

خبر 9 3

در این لنز یک کلید کنترل جهت حذف کلیک در هنگام تغییر اندازه دیافراگم تعبیه شده است که به کاربر اجازه می دهد تا در حین فیلمبرداری تغییر اندازه دیافراگم را به نرمی انجام دهد.
این لنز فوکوس خودکار ندارد و فوکوس با حلقه فوکوس بر روی بدنه آن انجام می شود. شرکت سازنده می گوید که سیستم فوکوس داخلی آن به گونه ای طراحی شده است که در حداقل فاصله فوکوس و همچنین در بینهایت بالاترین عملکرد را دارد.

خبر 9 4

شرکت ونوس اپتیک این لنز را برای عکاسی در شرایط کم نور و همچنین به لحاظ عمق میدان باریک، بسیار عالی توصیف کرده است.
قیمت این لنز در حدود 899$ اعلام شده است.

منبع: PetaPiel و DPReview
تاریخ خبر: 10 سپتامبر 2021

۲۰ شهریور ۱۴۰۰
کد خبر : ۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@