اخبار و رویدادهای فنی و هنری در حوزه عکاسی

شرکت Lensbaby لنز Sol 45 خود را عرضه کرد.

تصاویر بدست آمده از طریق این لنز همچون مدل های قبلی خود در مرکز تصویر واضح و در حاشیه آن مات و دارای اعوجاج است. این لنز دارای سیستم جابجایی منطقه فوکوس از طریق تیلت کردن لنز می باشد.
تاریخ نگارش: 1397/05/07
شرکت Lensbaby لنز Sol 45 خود را عرضه کرد.

شرکت لنزبیبی (Lensbaby) لنز کوچک Sol 45 را اخیرا به بازار ارائه نمود.این لنز دارای فاصله کانونی ثابت 45mm و f/3.5 می باشد.

دیافراگم Sol 45 قابلیت تغییر اندازه ندارد و ثابت است. ولی در این لنز دو تیغه ویژه به عنوان تیغه بوکه تعبیه شده است که بطور دستی قابلیت تغییر دارند و با چرخش آنها افکت هایی که توسط آنها ایجاد می گردد قابلیت جابجایی در جهات مختلف را خواهند داشت. این تیغه ها را می توان به تنهایی یا با هم استفاده کرد.
این لنز نیز همانند مدل های قبلی با تیلت (Tilt) کردن آن منطقه فوکوس را در تصویر تغییر دهید. همچنین می توانید آن را قفل (Lock) کنید تا منطقه فوکوس در مرکز لنز ثابت بماند. فوکوس آن نیز همانند مدل های قبلی لنزبیبی، دستی است ولی به دلیل باریک تر بودن نسبی روزنه دیافراگم، در انجام فوکوس با منظره یاب خصوصا در نورهای کم قابلیت بیشتری از خود نشان می دهد. بعضی از منتقدین عقیده دارند یکی از اشکالات این لنز ها این است منطقه فوکوس مرکزی آن نسبت به کل کادر، کمی کوچک است. با این وجود Sol 45 یک لنز ساده و سرگرم کننده است و می توان تصاویر خلاقانه ای با آن ایجاد نمود.
لنز Sol 45 در دو مدل مختلف برای دوربین های DSLR و Mirrorless و با مانت های مختلف برای دوربین های کانن، نیکون، پنتاکس، سونی و فوجی ارائه شده است. قیمت این لنز در حدود 200 دلار اعلام شده است.

منابع:    C net و DP Review


۷ مرداد ۱۳۹۷
کد خبر : ۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@