اخبار و رویدادهای فنی و هنری در حوزه عکاسی

دوربین بدون آینه جدید کانن Canon EOS R3

شرکت کانن این دوربین بدون آینه را بر اساس تحقیقات گسترده انجام شده از کاربران دوربین های EOS-1 طراحی و ساخته است.
تاریخ نگارش: 1400/7/3
دوربین بدون آینه جدید کانن  Canon EOS R3

این دوربین برای عکاسی خبری، ورزشی و حیات وحش بسیار مورد توجه می باشد.
سنسور تمام کادر (فول فریم) 24.1 مگاپیکسلی آن از نوع Backside Illuminated (BSI) و تکنولوژی چند لایه می باشد که در شرایط کم نور دارای عملکرد بسیار بالایی است و محدوده دینامیکی بالاتر و عملکرد نویز بهتری ارائه می دهد و می تواند 30fps را با فوکوس خودکار و نوردهی خودکار ثبت کند. همچنین اندازه ISO تا 25600 و با قابلیت افزایش تا 102400 می باشد.

خبر 11 2

پردازنده این دوربین از نوع جدیدترین پردازنده های کانن یعنی DIGIC X می باشد.
دوربین EOS R3 دارای یک سیستم تثبیت کننده تصویر داخلی (In-body image stabilisation) است که تا 8stops قابلیت آن را برآورد کرده اند.
سیستم فوکوس خودکار (AF) با سنسور Dual Pixel CMOS AF II و با 1053 نقطه فوکوس با قابلیت تشخیص چشم انسان و حیوان در این دوربین بکار رفته است. همچنین الگوریتم های ردیابی قدرتمند و انتخابی خصوصا برای وسایل نقلیه و کلاه ایمنی موتورسواران در مسابقات و سرعت های بالا در آن تعبیه شده است.

خبر 11 3

سیستم ردیابی چشمی از داخل منظره یاب (Eye-sensing autofocus) سیستم جدیدی است که طرز عمل آن به این صورت است که برای تغییر ردیابی از یک سوژه متحرک به دیگری بدون اینکه لازم باشد زاویه دوربین تغییر کند، کافی است که لحظه ای انگشت خود را از دکمه شاتر برداشته و از داخل منظره یاب به سوژه مورد نظر خود نگاه کنید و مجددا دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید. این نوع ردیابی به سیستم های ردیابی چشمی قدیمی کانن در دوربین های آنالوگ حرفه ای همچون EOS5 شباهت دارد که در آنها امکان تغییر فوکوس سوژه از داخل منظره یاب بدون جابجایی دوربین وجود داشت. سیستم ردیابی چشمی از داخل منظره یاب یکی از نوآوری های جدید کانن در دوربین های حرفه ای ساخت این شرکت محسوب می شود.
از نکات قابل توجه دیگر اینکه این سیستم AF با اندازه 0.03ms در بین دوربین های سری R دارای بیشترین سرعت فوکوس می باشد.

خبر 11 4

شاتر مکانیکی دوربین EOS R3 تا سرعت 1/8000sec و شاتر الکترونیکی آن تا سرعت 1/64000sec (یعنی سریعترین شاتر الکترونیکی در جهان)، قابل تنظیم می باشد و پدیده Rolling shutter effect در این نوع دوربین نسبت به مدل EOS R5 به حداقل رسیده است.
قابلیت عکاسی پشت سرهم تا 30fps و با شاتر مکانیکی تا 12fps می باشد.
فیلمبرداری با قابلیت 6K RAW و سرعت 60fps و ضبط ویدیو اسلوموشن با رزولوشن بالا 4K و 120p از دیگر امکانات این دوربین است. زمان ضبط ویدیو برای فیلم های معمولی تا 6 ساعت و برای فیلم های با رزولوشن بالا تا 90 دقیقه می باشد.
این مدل اولین دوربین بدون آینه کانن است که دارای منظره یاب (viewfinder) 5.76 میلیون نقطه ای با سرعت 120fps است که شبیه به انواع اپتیکی طراحی شده است تا به عکاسان حرفه ای کمک کند تا راحت تر بتوانند از دوربین های DSLR به سمت دوربین های بدون آینه بروند!

خبر 11 5

دوربین EOS R3 دارای LCD متحرک لمسی با تفکیک پذیری معادل 4.15 میلیون نقطه است.
کفشک جدید فلاش آن (Hotshoe) علاوه بر اتصالات استاندارد کانن، دارای یک اتصال الکتریکی 21 پینی برای اتصال تجهیزات حرفه ای صوتی و نوری را فراهم ساخته است.
باتری آن از نوع LP-E19 است که امکان شارژ از طریق USB-C نیز برای آن فراهم شده است.
بدنه دوربین Canon EOS R3 با قیمتی در حدود 6000$ در بازار ارائه شده است و متقاضیان می توانند آن را از شرکت و نمایندگی های آن پیش خرید نمایند.

منابع: Photography News ، Photography Life و وب سایت Canon
تاریخ خبر: 14 سپتامبر 2021

۳ مهر ۱۴۰۰
کد خبر : ۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@