اخبار و رویدادهای فنی و هنری در حوزه عکاسی

لنز چشم ماهی دوتایی کانن
Canon RF 5.2mm f/2.8L Dual Fisheye VR Lens

شرکت کانن لنز Dual Fisheye خود را برای ایجاد محتوای ویدیویی VR با کیفیت بالا به بازار ارائه نمود.
تاریخ نگارش: 1400/7/26
لنز چشم ماهی دوتایی کانن <br>Canon RF 5.2mm f/2.8L Dual Fisheye VR Lens

شرکت کانن اخیرا لنز چشم ماهی (فیش آی) جدید خود را به صورت یک لنز دوتایی معرفی کرده است که برای ساده کردن تولید محتوای واقعیت مجازی (Virtual Reality) طراحی شده است.
این لنز جزو سری لنزهای RF شرکت کانن است که برای دوربین های بدون آینه (Mirrorless) ارائه شده است. اصولا کانن لنز RF 5.2mm f/2.8L DUAL FISHEYE را برای دوربین بدون آینه EOS R5 طراحی نموده است.

خبر 13 1

زاویه دید بسیار وسیع این لنز با دو عدد لنز چشم ماهی در حدود 190 درجه است که تولید تصاویر ویدیویی 180 درجه VR را ساده می کند.
تصویر این دو لنز بر روی سنسور دوربین به صورت کاملا هم راستا و هماهنگ تشکیل می گردد. با این روش برخی مشکلاتی که در اثر تصویر برداری توسط دو دوربین و دو سنسور بوجود می آمد همچون تغییر در نوردهی یا کیفیت تصویر، با استفاده از این لنز ایجاد نمی شود.

خبر 13 2

هر کدام از لنزها دارای یک دیافراگم هستند که بطور هماهنگ عمل می کنند و در دو تصویر ثبت شده، نوردهی مشابهی ایجاد می نمایند. اندازه f این دو لنز 2.8 می باشد.

خبر 13 3

تصاویر لنزهای چپ و راست بطور هماهنگ (Synchronized) در یک فایل ترکیب می شوند که توسط برنامه نرم افزاری جدید کانن به نام Canon EOS VR Utility به فایل استاندارد 180 درجه VR Format قابل تبدیل می باشد. این برنامه به صورت پلاگین جهت نرم افزارAdobe Premiere نیز ارائه شده است.

خبر 13 4

لنز Dual Fisheye کانن از لنزهای حرفه ای سری L بوده و با کیفیت بالایی ساخته شده است. در دوربین های EOS R5 کانن با استفاده از این لنز امکان ضبط ویدیوهایی با کیفیت 8k وجود دارد.
هدف از تولید این لنز، ساده سازی فرآیند کار و کارآمد تر کردن ویرایش پس از ثبت در تولید محتوای VR ذکر شده است. امروزه بطور سریعی تقاضا برای ایجاد محتوای با کیفیت سه بعدی د حوزه های مختلفی همچون ورزشی، آموزشی، سفر و مستند در حال افزایش است.

خبر 13 5

سیستم جدید EOS VR System شرکت کانن، اولین لنز ساخته شده در جهان برای دوربین های دیجیتال بدون آینه و با قابلیت تعویض لنز می باشد. با کمک این لنز کاری که توسط دو دوربین انجام می شد، توسط یک دوربین و با یک سنسور واحد انجام می پذیرد.
قیمت این لنز در حدود 2000 دلار (2400 یورو) اعلام شده است.
منابع: Amateur Photographer و Photography News
تاریخ خبر: 6 اکتبر 2021

۲۶ مهر ۱۴۰۰
کد خبر : ۲۲

نظرات بینندگان

آریان عابدی
۱۴۰۰/۰۷/۳۰
0
0

عالی


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@