اخبار و رویدادهای فنی و هنری در حوزه عکاسی

دوربین جدید بدون آینه سونی
Sony Alpha 7R V Mirrorless Camera

شرکت سونی بعد از گذشت تقریبا سه سال از ارائه دوربین تمام کادر (فول فریم) Alpha 7R IV ، نسخه جدید آن را که در واقع نسل پنجم سونی a7R می باشد تحت عنوان Alpha 7R V به بازار ارائه کرد.
تاریخ نگارش: 1401/08/16
دوربین جدید بدون آینه سونی<br>Sony Alpha 7R V Mirrorless Camera

شرکت سونی در تبلیغات خود همیشه مطرح کرده است که حرف R در این سری از دوربین ها مخفف رزولوشن (Resolution) است و علی رغم اینکه تعداد بالای مگاپیکسل بر روی پردازنده دوربین و کاهش عملکرد فوکوس خودکار تاثیر می گذارد، ولیکن در این دوربین ها بالاترین کیفیت و عملکرد بدست می آید.

خبر سونی 1

حسگر (سنسور) فول فریم این دوربین دارای 61 مگاپیکسل و از نوع CMOS می باشد. این دوربین قابلیت تولید تصویر با چند نوع فورمت خام (RAW) از جمله نوع فشرده و همچنین نوع Lossless را دارا می باشد.
دوربین سونی Alpha 7R V بدون آینه و با قابلیت تعویض لنز نسبت به نسخه قبلی خود از پردازنده و سیستم فوکوس خودکار بسیار قوی تری برخوردار است.

خبر سونی 2

سیستم اتوفوکوس این دوربین با استفاده از فناوری هوش مصنوعی (AI) طراحی شده است که توسط یک پردازنده اختصاصی هوش مصنوعي جدید کنترل می شود. در این سیستم توانایی ردیابی طیف وسیعی از سوژه ها همچون حیوانات، حشرات، قطار، خودرو، هواپیما و همچنین موقعیت بدن انسان در محاسبات فوکوس خودکار گنجانده شده است. احتمالا این سیستم فوکوس خودکار در بین محصولات فعلی شرکت سونی دارای بالاترین کیفیت می باشد.
سیستم اتوفوکوس دوربین سونی Alpha 7R V دارای 693 نقطه فوکوس است که سطح کادر تصویر حتی در گوشه های آن را تقریبا بطور کامل پوشش می دهد.
سرعت عکاسی پیاپی در این دوربین 10fps می باشد.

خبر سونی 3

سیستم لرزشگیر تصویر هشت مرحله ای بر روی آن نصب شده است که طبق ادعای سونی بهترین عملکرد لرزشگیر را ارائه می دهد.
صفحه نمایش LCD متحرک چهار محوره جدید با قابلیت همزمان شیب دار و تاشو و همچنین منظره یاب الکترونیکی با 9.44 میلیون نقطه از امکانات بکار رفته در این دوربین است. بدنه دوربین از آلیاژ منیزیوم بادوام برای استفاده در محیط های کاری مختلف ساخته شده است.

خبر سونی 4

دوربین های سری R سونی عموما برای عکاسی طراحی شده اند با این وجود قابلیت فیلمبرداری قابل توجهی در آنها تعبیه شده است. در دوربین سونی Alpha 7R V قابلیت ضیط ویدیو با کیفیت 8K/24p و 4K/60p و فناوری Real-Time Tracking و فوکوس خودکار گسترده (Wide Autofocus) وجود دارد.
قابلیت اتصال wi-Fi ، Bluetooth و USB type-C با سرعت بالا، از دیگر مشخصات این دوربین می باشد. از این امکانات می توان برای تصویربرداری از راه دور و همچنین انتقال فایل های ثابت و فیلم استفاده کرد.
رزولوشن بالای این دوربین باعث می شود برای عکاسان استودیویی و تبلیغاتی یک انتخاب عالی باشد. قیمت این دوربین در حدود 3900 دلار تعیین شده است.

منابع: PetaPiel ، Notebook Check و NewCamera.com
تاریخ خبر: 26 اکتبر 2022

۱۶ آبان ۱۴۰۱
کد خبر : ۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@